Zgadzam się! Dwie pierwsze części są świetne, ale chyba wolę tę, czyli drugą. Może dlatego, że od niej zacząłem (jakieś 10 lat temu), a w pierwszą grałem dopiero w tym roku? :)
A w 3 grałeś?Moim zdaniem też jest dobra,chociaż lepsza by była gdyby grafika była taka jak w dwóch poprzednich częściach i gdyby nie było tych elementów zręcznościowych,bo to to już kompletna głupota
Grałem tylko w część pierwszą, drugą i w 2,5. Ta ostatnia była stworzona przez fanów serii i jednak odbiega poziomem od oryginałów, choć warto zagrać. Nie lubię trójwymiarowych przygodówek.
Moim zdaniem Top 10 przygodówek to:
Secret of Monkey Island 1990 - 10......(Polecam Special Edition 2009 + fanowskie spolszczenie)
Monkey Island 2 1991 - 9,5+........... (Polecam Special Edition 2010 + fanowskie spolszczenie)
The Curse of Monkey Island 1997 - 9....(Warto wgrać fanowskie spolszczenie)
Gabriel Knight: The Sins of the Fathers 1993 - 10+.... (Polecam remaster z 2014 + fanowskie spolszczenie)
Broken Sword The Shadow of the Templars 1996 - 10 (Spolszczenie działa tylko ze starszą wersją)
Broken Sword II: The Smoking Mirror 1997 - 9 (Spolszczenie działa tylko ze starszą wersją)
Grim Fandango 1998 - 9....((Spolszczenie działa tylko ze starszą wersją)
The Longest Journey 1999 - 10....(Gra ma oficjalne spolszczenie napisy i dubbing)
Syberia 2002 - 9,5+.....(Gra ma oficjalne spolszczenie napisy i dubbing)
Syberia 2 2003 - 9,5....(Gra ma oficjalne spolszczenie napisy i dubbing)
Z innych poleciłbym jeszcze np:
Indiana Jones and The Fate of Atlantis 1992
Hook 1992
Gobliiins 1991
Gobliiins 2 1992
Gobliiins 3 1993
Myst 1993
Riven: The Sequel to Myst 1997
Myst III 2001
Myst IV 2004
Teen Agent 1994
Mentor 1994 (polska)
The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery 1995
Gabriel Knight 3 1999
Phantasmagoria 1995
The Neverhood 1996
Escape From Monkey Island 2000
Tales of Monkey Island 2009
Książę i Tchórz 1998 (polska)
Alone in the Dark: The New Nightmare 2001
Black Mirror 2003
Black Mirror II 2009
Black Mirror III 2011
Still Life 2005
Dreamfall: The Longest Journey 2006
Gray Matter 2010
Heavy Rain 2010
The Walking Dead: Season One 2012 (Telltale)
The Wolf Among Us 2013 (Telltale)
Tales from the Borderlands 2014 (Telltale)
Life is Strange 2015
Broken Sword 5 2013
returner świetne zestawienie, ja stary koń 36 lat na karku zapewne wypróbuję te świetne tytuły z top i inne jakie polecasz. Wiedz, że żywię ogromny sentyment do dem z PlayStation Magazynu a właśnie Broken sword II był na jednym z nich, odpalałem je co raz aby podelektować się tą malowaną grafiką, muzyką i wreszcie aby je ukończyć.-- > sekcja w porcie ze strażnikiem i jego pieskiem Twenty :) MEGA KLIMAT
Jack Orlando swego czasu był bardzo fajny, kilka lat później wypuścili wersję reżyserską, której już nie chciało mi się przechodzić. Jednak wyrosłem z gier, a w szczególności męczą mnie te stare ze względu na słabą grafikę. Niemniej co jakiś czas wracam do Broken Sworda 1-ki i 2-ki, i nawet spodobały mi się wersje odnowione. Mam jakiś sentyment do tych dwóch gier, z którym nawet 5-ka nie wygrała, pomimo iż wrócili do klasycznej oprawy graficznej. Aczkolwiek jakiś czas temu zaciekawiły mnie też dwie stare gierki point and click "The Gene Machine" oraz "Touche: Przygody Piątego Muszkietera", no ale jak na razie zbieram się do ich przetestowania. W każdym razie wyglądają zachęcająco. :)