Jaki jest według Was najlepszy film Milosa Formana? I dlaczego uwazacie go za najlepszy?
Zapraszam na mojego Bloga.
Ja ze wszystkich dzieł Formana wyróżniam szczególnie dwa. Są to Amadeusz i Lot nad kukułczym gniazdem. Dlaczego? Oba te filmy są mistrzostwem kinematografii. Tworzą jakgdyby filar. Amadeusz wprawdzie może nie jest całkowicie poprawny pod względem historycznym i politycznym, ale genialna w nim jest jedna rzecz. Postać Salieriego (nie pamiętam jak się pisze) Targają nim dwie dość przeciwstawne emocje: Zazdrość i uwielbienie jednego człowieka - Mozarta.
"Lot..." z kolei jest doskonałą opowieścią o zniewoleniu i pragnieniu wolności.
1. Lot nad kukułczym gniazdem (1975)
2. Hair (1979)
3. Pali się moja panno (1967)
4. Odlot (1971)
5. Amadeusz (1984)
Pozdrawiam